تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران

تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران

تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران 

منطقه های ۴ ، ۷ ، ۸ ، ۱۳ ، ۱۴ ،۱۵ ( تهرانپارس ، نارمک ، پیروزی ، افسریه ، آهنگ ، محلاتی ، رسالت ، مجیدیه ، سید خندان و … )

معلم خصوصی ریاضی در شرق تهران (مقاطع ابتدایی ، دوره اول و دوم متوسطه ، دانشگاه )

گروه آموزشی تخته سبز

۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹

چرا ریاضی یاد بگیریم ؟ ( تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران )

از مقطع ابتدایی تا دبیرستان این سوال از بسیاری دانش آموزان شنیده می شود. ریاضی چه کاربردی در زندگی ما دارد ؟ اصلا چرا باید ریاضی بخوانیم ؟ در این بخش به این موضوع می پردازیم تا بیشتر با کاربرد ریاضی آشنا شویم. ریاضی همانند یک زبان است که به کمک آن قادر به تحلیل مسائل خواهیم بود.

ریاضی علمی است که دارای قاعده و نظم است که در تمام مباحث آن مشهود است. این نظم موجب پرورش ذهن، افزایش قدرت اندیشیدن و خلاقیت ذهنی می شود. همه ما می دانیم تمام اعضای بدن برای تقویت عملکرد نیاز به تمرین دارند. مغز و ذهن نیز همانند عضلات، نیازمند ورزش است که ورزش مغز ریاضی نام دارد. بسیار معادلات زندگی مستقیم و یا غیر مستقیم به ریاضی وابسته است. در ادامه به چند مثال از کاربرد ریاضی در زندگی می پردازیم :

  •  اساس آشپزی بر پایه اندازه و پیمانه است که درون علم ریاضی قرار دارد.
  • پرواز انسان با هواپیما و حتی فضانوردی بد‌ون محاسبات ریاضیات ممکن نبود.
  • منشا اصول هندسی و نقاط طلایی در هنر، علم ریاضی است.
  • داروسازی و یا علم شیمی بر پایه معادلات و اندازه گیری است. بدون درک معادله و توازن نمی توان در این علوم به دستاوردی موفق رسید.
  • حسابداری، حسابرسی و امور بانکداری وابسته به ریاضی است.
  • این روزها بازار بورس در دنیای اقتصاد بسیار داغ است.به کمک اطلاعات آماری و قوانین احتمال در علم ریاضی می توان گام موفقی در این عرصه برداشت.
  • معماری ترکیبی از ریاضی، هندسه و هنر است. چگونه یک معمار موفق می تواند بدون درک ریاضی نقش و خطوطی زیبا ترسیم کند؟
  • نجاری و خیاطی و سایر شغل های مشابه برای خلق یک اثر از ابزار اندازه گیری کمک می گیرند. اندازه گیری یکی از شاخه های ریاضی است.

 

چگونه ریاضی بخوانیم ؟

اولین گام در یادگیری هر مبحثی بسیار نقش تعیین کننده ای در آموزش آن است. ریاضی یکی از دروسی است که برای برخی چالش زا است می خواهیم به نحوه درست مطالعه ریاضی بپردازیم. مباحث ریاضی همانند دومینو به هم پیوسته است و عدم یادگیری هر مقطع در آینده تاثیرگذار است. آموزش ریاضی شامل دو مرحله است مرحله اول درک مفهوم و مرحله دوم حل نمونه سوال.

زمانی که شما مفهوم یک اصل و یا قضیه ریاضی را درک کرده باشید در ذهنتان نقش می بندد. باید ابتدا مفهوم آن را فهمید و سپس فرمول‏ ها و روابط را برای افزایش سرعت حفظ کرد. برای هر درس مطالعه کتاب مرجع پیشنهاد می گردد که ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید بهتر باشد برای هر فصل و هر بخش ابتدا استفاده کاربردی آن در زندگی و پیرامون را بدانیم. برای بسیاری از ما پیش آمده است که شاید فرمولی از ریاضی را فراموش کرده باشیم. اما چون مفهوم آن را می دانیم در کمتر ازچند دقیقه از طریق اثبات، به فرمول می رسیم.

بعد از خواندن کتاب مرجع و جزوه کمک درسی وارد مرحله دوم می شویم. یک ورزشکار بعد از یادگیری علوم و فنون، تا زمانیکه تمرین نکند حرفه ای نمی شود. تمرین و تکرار در هر کاری منجر به تقویت و رسیدن به سطح مهارت بالا در آن رشته می شود. ریاضی نیز برای تثبیت مطالب و رسیدن به مسیر درست در حل مسائل، نیازمند تمرین است. دانش آموزان برای موفقیت باید با طیف وسیعی از نمونه سوالات شبه امتحانی آشنا باشند. بررسی سوالات از زوایای دید مختلف منجر به افزایش سطح توانمندی فرد در مواجهه با چالش ها می شود. حل نمونه سوالات ریاضی با سطوح متفاوت منجر به تقویت نیم کره سمت چپ انسان می شود.

 

چرا معلم خصوصی ؟

شاید برای ما سوال شود که چه زمان به معلم خصوصی نیازمندیم. این را باید بدانیم  که لزوما مطالعه زیاد منجر به کسب نتیجه موفقیت آمیز نمی شود. ما در آموزش روش صحیح خواندن را به عنوان جایگزین برای زیاد خواندن پیشنهاد می کنیم. معلم به عنوان راهنما در ترسیم این مسیر و آموزش مطالعه ی درست نقش به سزایی دارد. زیرا معلم بر اساس تجربه و رویارویی با چالش های گوناگون دانش آموزان به کلیت این مسیر اشراف دارد. از دید ما هر معلم باید قدرت مشاوره آموزشی و هدایت تحصیلی را دارا باشد. در ادامه به این می پردازیم که چه دانش آموزانی به معلم خصوصی نیازمند هستند :

  • دانش آموزانی در پایه های قبل به دلیل عدم آموزش صحیح دچار افت تحصیلی شده اند.
  • سرعت یادگیری همه دانش آموزان یکسان نیست. پیشنهاد معلم خصوصی برای دانش آموزان با سرعت یادگیری کند مناسب است. تا بتوانند همگام با کلاس پیشرفت داشته باشند و از مطالب کلاس عقب نمانند.
  • حضور یک معلم خصوصی با تجربه برای مطالعه فراتر از مباحث کلاس الزامیست. برخی افراد تصمیم به مطالعه جهشی یک پایه یا تست زنی کنکور و یا ورود به المپیاد هستند. چنانچه این شخص در این مسیر چالشی به درستی هدایت نشود ممکن است دچار شکست شود.
  • بروز مشکلات شخصی و یا عمومی در مسیر زندگی که منجر به اختلال در آموزش فرد شود به عنوان مثال فراگیری کرونا )
  • روحیه برخی از دانش آموزان درونگرا است و قادر به برقراری ارتباط در کلاس های جمعی نیستند. کلاس خصوصی گزینه بهتری برای این دسته از افراد است.
  • بزرگسالانی که بنا به دلایلی در گذشته ترک تحصیل کرده اند. این فاصله زمانی ممکن است موجب انباشتگی مطالب زیادی برای یادگیری شود. حضور معلم خصوصی باعث می شود فرد در زمان کم، مطالب در بهینه ترین حالت فرا گیرد.

 

تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران برای کدام مناطق ؟

در جدول زیر محله های انتخاب شده برای تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران  ، بیان شده است :

نارمک

نارمک جنوبی

فلکه اول تهرانپارس

فلکه دوم تهرانپارس

فلکه سوم تهرانپارس

فلکه چهارم تهرانپارس

استخر

حکیمیه

شهرک امید

سبلان

تهران نو

پیروزی

امام حسین (ع )

خیابان دماوند

مجیدیه شمالی

مجیدیه جنوبی

هروی

پاسداران

قنات کوثر

افسریه

مسعودیه

تسلیحات

لویزان شیان

خواجه نظام

سید خندان

هنگام

نیروی دریایی

نیروی هوایی

نبرد

دلاوران

رسالت

آهنگ

محلاتی

شمس آباد

عشرت آباد

قاسم اباد

 

حل تمرین و نمونه سوال امتحان ریاضی برای کدام مقاطع ؟

خدمات رسانی به عنوان معلم خصوصی ریاضی در شرق تهران برای تمامی مقاطع مطابق جدول زیر ارائه می شود :

مقطع پایه دروس
ابتدایی پایه سوم ریاضی سوم ابتدایی
پایه چهارم ریاضی چهارم ابتدایی
پایه پنجم ریاضی پنجم ابتدایی
پایه ششم ریاضی ششم ابتدایی
دوره اول متوسطه پایه هفتم ریاضی هفتم
پایه هشتم ریاضی هشتم
پایه نهم ریاضی نهم
دوره دوم متوسطه پایه دهم ریاضی ۱ ، هندسه ۱ ، آمار و احتمال ۱
پایه یازدهم حسابان ۱ ، ریاضی ۲ ، هندسه ۲ ، آمار و احتمال ۲
پایه  دوازدهم حسابان ۲، ریاضی ۳ ، گسسته ، هندسه تحلیلی ، آمار و احتمال ۳
دانشگاه دروس پایه و مشترک ریاضی عمومی ۱ و ۲ ، جبر خطی ، معادلات دیفرانسیل ، ریاضیات مهندسی ، محاسبات عددی و …..

 

معلم خصوصی ریاضی در شرق تهران

ویژگی های اصلی معلم خصوصی از دید تخته سبز، سطح دانش بالا، انضباط و فن بیان قوی است. این سه فاکتور اساس کار ما برای انتخاب دبیر است. برای ویژگی اول ما تمامی دبیران را بر اساس رزومه تحصیلی از دانشگاه های برتر کشور انتخاب نموده ایم. اخلاق و انظباط اساتید یکی از فاکتورهای مهم ما برای تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران است. زیرا معتقدیم روند آموزش بر پایه نظم مدرس و نحوه ارتباط گیری دانش آموز با معلم است. یکی دیگر از معبارهای اصلی فن بیان مدرس است. تسلط معلم بر مباحث شرطی لازم اما غیر کافی است و قدرت انتقال در آموزش بسیار حیاتی است. اساتید باید قادر به انتقال درست با روش های گوناگون به دانش آموزان باشند.

 

محتوای آموزشی

چنانچه محتوای آموزشی جامع باشد، در فرآیند یادگیری نقش مکمل را دارد. این محتوا شامل دو بخش زیر است :

جزوه کمک درسی

همانطور که قبلا بیان شد اولین پیشنهاد برای مطالعه، کتاب مرجع است. گاهی ممکن است دانش آموزی به دلیل نحوه بیان و نگارش کتاب، نتواند با آن ارتباط برقرار کند. زمانی می گوییم یک جزوه آموزشی مناسب است که مطالب کتاب را با زبانی روان بیان کرده باشد. همچنین وجود مثال های طبقه بندی حل شده در جزوه نیز می توانند کمک کننده در فرآیند آموزش باشد. تمامی اساتید و معلمان در تخته سبز در صورت نیاز دانش آموز، جزوه جامع در اختیار او قرار می دهند. این جزوات بر پایه کتاب اما با زبانی ساده بیان شده است که به راحتی می توان با آن ارتباط گرفت.

نمونه سوال شبیه امتحان

دانش آموزان هرچقدر هم مطالعه کنند تا زمانیکه با حل سوال خود را به چالش نکشند، مسلط نمی شوند. حل سوال به منزله تکرار و تثبیت مطالب در ذهن است. هر چقدر گوناگونی این سوالات بیشتر باشد، تحلیل دانش آموز قوی تر خواهد شد. برخی از دانش آموزان به اشتباه، بعد از دیدن سوال مستقیما سراغ مطالعه جواب می روند. روند صحیح حل سوال شامل مراحل زیر است :

  • تحلیل هر جمله از صورت سوال و تبدیل آن به زبان ریاضی
  • مشخص نمودن فرض و حکم سوال
  • تطبیق سوال با مطالب مرتبط تثبیت شده در ذهن
  • آزمودن روش های حل گوناگون در راستای راهبرد مسئله
  • رسیدن به پاسخ نهایی و بررسی مجدد راه حل از ابتدا تا انتها

بعضی از طراحان سوال، بجای خلق سوال جدید در هر پایه به بانک سوالات قبل مراجعه می کنند. به همین خاطر مشاهده می شود در برخی از امتحانات صورت مسئله تکراری و فقط مقادیر تغییر کرده است. به همین دلیل بررسی سوالات دوره های قبل، یکی از مواردی است که ما پیشنهاد می کنیم.

 

مشاوره و هدایت تحصیلی

مشاوره و راهنمایی بخش جدانشدنی از آموزش است. هر معلم علاوه بر تدریس، بهتر است قادر به مشاوره و هدایت تحصیلی نیز باشد. ترسیم مسیری روشن ونحوه صحیح مطالعه برای بسیاری از دانش آموزان الزامیست. زمان فاکتوری مهم در آموزش است که باید بهینه از آن استفاده نمود. مشاوران تخته سبز با برنامه ریزی آموزشی متناسب با توانمندی دانش آموز، او را راهنمایی می کنند.

به عنوان مثال فرض کنید برای یک دانش آموز مطالعه پیوسته دروس اختصاصی در یک روز دشوار است. در حالیکه دانش آموزی دیگر فرضا به دلیل علاقه به ریاضیات، تمایل به انتها رساندن موضوع را دارد. به همین دلیل مشاور برای دانش آموز اولی بین دروس اختصاصی، دروس عمومی را برنامه ریزی می کند. اما برای دانش آموز دومی چند زنگ ریاضی با فواصل استراحت در نظر می گیرد.

بررسی کیفیت معلم خصوصی ریاضی در شرق تهران

رضایت والدین و دانش آموزان برای ما شرط اول خدمات رسانی است. به همین منظور ما دو گونه ارزیابی در تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران را لحاظ می نماییم :

ارزیابی کلاس ها

پس از اتمام دوره آموزشی، بازخوردی از دانش آموزان و والدین توسط کارشناسان انجام می شود. این بازخورد بر اساس سطح معلومات، فن بیان و اخلاق اساتید است. بر این اساس نمره ای به هر شخص اختصاص داده می شود که در ارزیابی پایان سال لحاظ می گردد. نتیجه رضایت بخش و یا عدم رضایت شما از طریق بررسی کارشناسان به طور مستقیم پیگیری می شود.

ارزیابی اساتید

ورود اساتید پس از گزینش اولیه، به مجموعه تخته سبز به معنای همکاری دائم نیست. اساتید به صورت ۶ ماهه در حوزه علمی فعالیت خود ارزیابی می شوند.  زیرا ما معتقدیم هر مدرس باید با روش های نوین آموزشی خود را به روز کند و دچار تکرار نشود. در پایان هر دوره مجموع نمرات دریافت شده از اساتید در همکاریشان با تخته سبز لحاظ می شود.

 

مکان آموزشی جهت تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران

تدریس حضوری در محل شما

فضای آموزش باید فضایی بدون استرس و همراه با آرامش باشد. زیرا شرط اصلی یادگیری تمرکز و سطح دقت بالای دانش آموز است. یکی از گزینه های ما برای آموزش منزل و یا فضای آرام و شخصی پیشنهادی از سوی شماست. که بعد از هماهنگی در ساعتی مشخص و مطابق با برنامه ریزی، اساتید در محل شما حضور پیدا خواهند کرد. چنانچه فضای مناسبی در اختیار فرد نباشد، ما فضای آموزشی مناسبی را مهیا نموده ایم.

تدریس آنلاین

امروزه در پیرامون خود واژه آموزش مجازی و آنلاین را بسیار می شنویم. پس از شیوع کرونا بسیاری از مردم با این سبک آموزش بیشتر آشنا شدند. شاید برخی به اشتباه بر این باورند که سطح کیفی این آموزش پایین تر است. درباره مزایای این روش آموزشی بیشتر بدانیم :

  • نظارت مستقیم و مشارکت والدین در کلاس ها جهت ارزیابی کیفیت عملکرد معلمان
  • ضبط دوره های آموزشی و مرور جلسات در شب های امتحان
  • حذف مسافت رفت و آمد و صرفه جویی در زمان و هزینه
  • برگزاری کلاس تحت هر شرایط زمانی و مکانی در شبانه روز

 

درخواست کلاس و حل تمرین و نمونه سوال امتحان

جهت ثبت درخواست و رزرو کلاس تنها کافیست با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۸۱۶۹ تماس بگیرید. همچنین برخی از والدین نیازمند معلمی جهت نظارت و یا کمک به دانش آموز برای حل تمارین درسی باشند. حل تمرین به صورت جامع به همراه توضیحات در قالب صدا نیز بخشی دیگر از فعالیت های اساتید و معلمان تخته سبز است.

 

هزینه معلم خصوصی ریاضی در شرق تهران

هزینه هر جلسه قبل از شروع جلسه دریافت می گردد. ( به جز جلسه اول ) هزینه ها کلاس های تمامی مقاطع در صفحه اصلی سایت تخته سبز قابل رویت است.

 پرداخت حق التدریس معلم خصوصی ریاضی در شرق تهران در مجموعه تخته سبز از روش های زیر ممکن است :

  • پرداخت وجه نقد به معلمان
  • انتقال به کارت بانکی مجموعه و یا معلمان
  • پرداخت از طریق درگاه اینترنتی در صفحه نخست سایت تخته سبز

 

قوانین و شرایط

  • هزینه جلسات قبل از شروع هر جلسه می بایست پرداخت گردد.
  • هماهنگی کلاس های خارج از برنامه آموزشی با استاد، ۲۴ ساعت قبل از زمان پیشنهادی
  • لغو یا جابجایی از سوی والدین یا دانش آموزان قبل از ۲۴ ساعت مانده به شروع کلاس = عدم پرداخت هزینه
  • لغو یا جابجایی از سوی والدین یا دانش آموزان  از ۲۴ الی ۲ ساعت مانده به شروع کلاس = پرداخت ۲۵ درصد از هزینه آن جلسه
  • لغو یا جابجایی از سوی والدین یا دانش آموزان از ۲ ساعت مانده تا لحظه شروع کلاس = پرداخت ۵۰ درصد از هزینه آن جلسه

=============================

مطالب مرتبط با تدریس خصوصی ریاضی در شرق تهران :

کانال رسمی تلگرام گروه آموزشی تخته سبز

اینستاگرام گروه آموزشی تخته سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *